Si us manteniu fidels al vostre origen
al puig més alt hi plantareu bandera.
Miquel Martí i Pol
Si us manteniu fidels al vostre origen
al puig més alt hi plantareu bandera.
Miquel Martí i Pol
Aquest és un fragment del poema “Aniversari”, que va escriure el poeta dedicat a l’Escola amb motiu del seu desè aniversari.
L’Escola va iniciar la seva activitat el setembre del 1970, promoguda per un grup de famílies que es van organitzar de forma cooperativa per tal d’aconseguir una escola que respongués al tipus d’educació que volien pels seus fills i filles. Des dels seus inicis es va definir com a catalana, cooperativa, plural, laica i activa i la iniciaven amb la convicció que participar en l’escola era la manera de vincular-se al projecte de vida dels seus infants. El que potser no sabien era com n’acabaria essent d’important també per ells mateixos i per les generacions de famílies que posteriorment s’han anat unint al projecte.
L’Escola ha de ser un projecte en permanent reconstrucció.
Eduard Vallory
L’Escola d’avui s’ha construït avançant des de les idees i el fer dels seus inicis incorporant-hi l’experiència acumulada, la recerca en el camp de l’educació i les necessitats de l’Escola del moment actual. Els infants són sempre contemporanis i l’escola, per acompanyar-los en el seu procés de vida, s’ha de situar al compàs dels temps, donant valor a les idees essencials que sovint són eternes, però amb les noves necessitats que es van generant.
El camí de l’aprendre no s’acaba mai.
Marcos, 8 anys
Ens ajuden a reflexionar el nostre projecte els Pilars de l’educació de l’Informe Délors per a la UNESCO, ampliats per Federico Mayor Zaragoza:
Pensem en un benestar de l’infant global: físic, emocional, social, intel·lectual i cultural; basat en un acompanyament humà respectuós amb les necessitats de cadascú.
Mirem l’Escola com una comunitat de persones úniques i irrepetibles que tenen la sort d’aprendre juntes, compartint processos de vida personals i comuns, que els porten molt més enllà dels que farien cadascuna d’elles individualment.