El dret de la forma de conèixer infantil a viure i desenvolupar-se a l’escola d’acord a la seva naturalesa, és un principi ètic de la professió que ha d’estar en el punt de partida de la innovació dels processos d’ensenyament.
Carlos Gallego Lázaro
El dret de la forma de conèixer infantil a viure i desenvolupar-se a l’escola d’acord a la seva naturalesa, és un principi ètic de la professió que ha d’estar en el punt de partida de la innovació dels processos d’ensenyament.
Carlos Gallego Lázaro
Com a éssers humans civilitzats, som els hereus, no d’una pregunta sobre nosaltres mateixos i el món, ni tampoc d’un cúmul d’informació, sinó d’una conversa que s’inicià en el bosc primitiu i que s’estengué i formalitzà a través dels segles. Allò que distingeix l’ésser humà, no és l’habilitat de raonar correctament, de descobrir el món o d’inventar un futur millor, sinó la seva habilitat per participar en una conversa (…)
Carles Lladó
La recerca és constant: A les reunions de mestres, als grups de treball de l’ICE, als assessoraments propis i externs, en conferències, lectures pedagògiques i articles propis, intercanvis de visites i residències amb altres escoles, participacions a debats i màsters de formació de mestres… i sobretot al dia a dia de l’escola que és el lloc on més aprenem, també, els mestres. Cada any organitzem una Escola d’Estiu interna a principis de juliol on compartim i reflexionem els canvis i recerques produïdes durant el curs i projectem les transformacions que imaginem pel curs vinent.
La formació de l’equip docent és com una escola paral·lela que funciona al llarg de l’any des de totes aquestes vessants. Els infants acaben el curs ben lluny d’on el van començar, però els mestres també. Aprenem, com ells, però no sempre les mateixes coses. I amb això el projecte creix.