Els alumnes de 1r i 2n d’ESO preparen la setmana de la ciència, tot assistint al zoo de Barcelona
El dia 16 de novembre, els alumnes de la Promoció Meraki i Elna, de 1r i 2n d’ESO, van anar el zoo de Barcelona a fer una activitat organitzada per la UPC, la qual consistia a poder experimentar i entendre la biologia a través de la utilització de la tecnologia. Això els permeté ampliar els seus coneixements previs, per tal de poder organitzar la setmana de la ciència d’enguany.
L’activitat proposada consistia a utilitzar l’STEAM per aprendre biologia i fou realitzada per primera vegada al zoo de Barcelona, anant dirigida als alumnes de batxillerat i l’ESO.
En total hi ha hagut un total de 45 professors de biologia, o bé de ciència en general, impartint aquests tallers. A part de professors també hi han participat experts en diversos camps del saber.
Per citar-ne alguns, anomenarem a la doctora de Ciències de Salut Maria Calsamiglia, o bé el biotecnòleg i Doctor en Didàctica de les Ciències, Miquel Pérez.
Vam entrevistar als alumnes participants de la nostra Escola i ens van explicar que van fer un total de tres activitats, centrades principalment en el funcionament del sistema nerviós. En la primera d’elles aprengueren com funcionava el sistema nerviós, a partir de la utilització d’elèctrodes. Aquest experiment consistia a connectar dos elèctrodes, cada un col·locat en la mà d’una persona diferent. Quan un d’ells movia la mà, el detector s’activava i l’altre generava un corrent elèctric i l’altra mà també es movia. El segon experiment que van fer era semblant al primer, però es realitzà entre la mà d’una persona i una pinça mecànica.
L’última activitat que van realitzar, va ser un espectacle explicatiu on van poder entendre com funcionaven els sentits i com aquests eren interpretats pel cervell.
També els vam voler preguntar què opinaven sobre aquest nou mètode d’ensenyament, ja que un dels objectius principals d’aquesta activitat era apropar el professorat a un nou sistema educatiu perquè posteriorment s’utilitzés a les aules. Els alumnes entrevistats van parlar molt bé d’aquest mètode, ja que mantenia els alumnes centrats tota l’estona i, per tant, permetia que s’aprengués més, a part que era una manera de motivar els estudiants a les classes.
Redactors: Abraham Cornejo i Martí Pera